Inspirace za měsíc únor 2020
Dvojky vyhlašují příměří

Dvojky vyhlašují příměří

Více o projektu
Počet objednávek
+20 % meziročně
Vnímání značky
+12 % meziročně
Návštěvnost eshopu
+23 % meziročně
Hodnocení poroty
75 %

Hodnocení projektu

83 %
Kreativita
75 %
Získané ohlasy
75 %
Splnění cíle
75 %
Přesah kampaně
Petr Houzar
Petr Houzar
Head of Domestic Market - Branding & Agencies, Google
Na konceptu "dvojek" velmi oceňuji jeho dlouhodobý charakter a fakt, že to neskončilo po první kampani. Také zde byl velmi komplexní mix online kanálů.

O projektu

CZC.cz

V předvánočním období jsme se rozhodli nepřetahovat se výjimečně s naší hlavní konkurencí, ale naopak jí dát prostor v naší kampani a nabídnout příměří. A tak jsme promovali, že třeba u nás je vyzvednutí na 70 pobočkách zdarma, v Alze lze ale sehnat skoro cokoliv. V outdooru jsme upozorňovali, že na Alze mají promované zboží určitě taky a přátelské tvrzení jsme podpořili vizuálem, kde si ruka geeka potřásá s pařátem zeleného mimozemšťana. A navíc jsme se rozhodli, že odměníme všechny zákazníky, kteří kdy nakoupili u nás nebo na Alze. Stačilo složit čestnou přísahu a nechat náš Odměňovač 1x denně vybrat zajímavou odměnu (od voucherů na nákup u nás nebo partnerů kampaně, po elektroniku v hodnotě několika tisíc korun).

Konkurence na naši výzvu na příměří nereagovala. Z tohoto pohledu jsme vyhodnotili kampaň jako neúspěšnou. Tato netradiční kampaň ale měla i další cíle:

  • Přímým zapojením konkurenta jsme získali širší mediální prostor a dosáhli zapamatovatelnosti reklam.
  • Díky pokorné pohodové, až nereklamní tonalitě sdělení jsme zároveň podpořili další růst pozitivního vztahu ke značce CZC.

K šíření sdělení jsme využili primárně Youtube (kde jsme pracovali se sekvenčním cílením), OOH, Rádio a online Display. Mediální rozpočet kampaně byl řádově nižší, než u některých našich konkurentů, mj. úplně chybělo nasazení spotů v TV. I přesto kampaň přinesla víc než zajímavé výsledky.

Podívat se na video ke kampani

Marek Linhart a Milan Duda

Marek Linhart

Creative director, Brain One

Milan Duda

Marketingový ředitel, CZC.cz
Přehrát video

video rozhovor s

Markem Linhartem a Milanem Dudou

Pět let, dva tendry a několik různých marketingových ředitelů. Tak dlouho trvá spolupráce Brain One a CZC a stále šlape na jedničku. Zajímavých momentů jsme za tu dobu zažili mnoho, každopádně za zlomové období považujme právě dobu, kdy jsme dlouhodobou komunikaci “dvojek” opepřili právě o pošťuchování s Alzou.

Myšlenka Brainů na usmíření Alzáka a Geeka nás bavila od samého počátku.
Milan Duda
Marketingový ředitel CZC.cz

Na co nezapomeneme

Na co jsme opravdu pyšní a co se nepovedlo

  • Obrovský engagement

    Není úplně standardní, aby reklamní kampaň vyvolala takovou míru emocí mezi lidmi. Úplně nás netrápí to, že se občas setkáme i s negativní reakcí, to k tomu patří. Jsme moc hrdí na to, že má jak odborná, tak laická veřejnost se ke kampani vyjadřovat, sdílet její kreativy, komentovat.

  • Byznysové výsledky

    Nejen, že jde o kampaň, o které si lidi povídají. To, co nás (jako kreativce možná trochu paradoxně) vlastně těší úplně nejvíc, je, že jsme touto komunikací pomohli klientovi zvednout čísla a vytvořili tak něco, co má reálný dopad na to, čím se klient zabývá.

  • Akceptace nápadu

    Myšlenka vánočního usmíření nás bavila od samého počátku. Samozřejmě, že od prvotního nápadu se toho u podobně velkých kampaní vždycky ještě hodně změní a během práce na kampani se střídají okamžiky nadšení a skepse. Po spuštění kampaně původní obavy z přijetí každopádně rychle vystřídalo nadšení z výsledků.

Kdo za projektem stojí

Kdo za projektem stojí

Ochutnávka na příště

Představujeme další hvězdu

Příští měsíc se můžete těšit na tento projekt

První skutečně personalizovaná video kampaň na českém trhu sklidila nebývalý ohlas a perfektní výsledky.