Hodnocení projektu
Na konceptu "dvojek" velmi oceňuji jeho dlouhodobý charakter a fakt, že to neskončilo po první kampani. Také zde byl velmi komplexní mix online kanálů.
O projektu
CZC.cz
V předvánočním období jsme se rozhodli nepřetahovat se výjimečně s naší hlavní konkurencí, ale naopak jí dát prostor v naší kampani a nabídnout příměří. A tak jsme promovali, že třeba u nás je vyzvednutí na 70 pobočkách zdarma, v Alze lze ale sehnat skoro cokoliv. V outdooru jsme upozorňovali, že na Alze mají promované zboží určitě taky a přátelské tvrzení jsme podpořili vizuálem, kde si ruka geeka potřásá s pařátem zeleného mimozemšťana. A navíc jsme se rozhodli, že odměníme všechny zákazníky, kteří kdy nakoupili u nás nebo na Alze. Stačilo složit čestnou přísahu a nechat náš Odměňovač 1x denně vybrat zajímavou odměnu (od voucherů na nákup u nás nebo partnerů kampaně, po elektroniku v hodnotě několika tisíc korun).
Konkurence na naši výzvu na příměří nereagovala. Z tohoto pohledu jsme vyhodnotili kampaň jako neúspěšnou. Tato netradiční kampaň ale měla i další cíle:
- Přímým zapojením konkurenta jsme získali širší mediální prostor a dosáhli zapamatovatelnosti reklam.
- Díky pokorné pohodové, až nereklamní tonalitě sdělení jsme zároveň podpořili další růst pozitivního vztahu ke značce CZC.
K šíření sdělení jsme využili primárně Youtube (kde jsme pracovali se sekvenčním cílením), OOH, Rádio a online Display. Mediální rozpočet kampaně byl řádově nižší, než u některých našich konkurentů, mj. úplně chybělo nasazení spotů v TV. I přesto kampaň přinesla víc než zajímavé výsledky.
Marek Linhart
Milan Duda
video rozhovor s
Markem Linhartem a Milanem Dudou
Pět let, dva tendry a několik různých marketingových ředitelů. Tak dlouho trvá spolupráce Brain One a CZC a stále šlape na jedničku. Zajímavých momentů jsme za tu dobu zažili mnoho, každopádně za zlomové období považujme právě dobu, kdy jsme dlouhodobou komunikaci “dvojek” opepřili právě o pošťuchování s Alzou.
Myšlenka Brainů na usmíření Alzáka a Geeka nás bavila od samého počátku.
Na co nezapomeneme
Na co jsme opravdu pyšní a co se nepovedlo
-
Obrovský engagement
Není úplně standardní, aby reklamní kampaň vyvolala takovou míru emocí mezi lidmi. Úplně nás netrápí to, že se občas setkáme i s negativní reakcí, to k tomu patří. Jsme moc hrdí na to, že má jak odborná, tak laická veřejnost se ke kampani vyjadřovat, sdílet její kreativy, komentovat.
-
Byznysové výsledky
Nejen, že jde o kampaň, o které si lidi povídají. To, co nás (jako kreativce možná trochu paradoxně) vlastně těší úplně nejvíc, je, že jsme touto komunikací pomohli klientovi zvednout čísla a vytvořili tak něco, co má reálný dopad na to, čím se klient zabývá.
-
Akceptace nápadu
Myšlenka vánočního usmíření nás bavila od samého počátku. Samozřejmě, že od prvotního nápadu se toho u podobně velkých kampaní vždycky ještě hodně změní a během práce na kampani se střídají okamžiky nadšení a skepse. Po spuštění kampaně původní obavy z přijetí každopádně rychle vystřídalo nadšení z výsledků.