Hodnocení projektu
Footshop dělá fantastickou práci s jasnými výsledky, které jsou dány především kvalitou obsahu. Taky jsem se nechal chytit :)
O projektu
Footshop
Naším cílem bylo získat přímé konverze z našeho Instagram profilu s minimální mediální investicí (cca 8000 Kč měsíčně). Na základě toho jsme se snažili maximalizovat návštěvnost z našeho profilu, protože jsme počítali s nižším konverzním poměrem než z jiných kanálu z důvodu, že Instagram je na vrchu nákupního funnelu.
První výzvou bylo, jak získat co nejvíce návštěv z Instagramu. Primárně jsme mohli odkazovat z jednoho linku z BIA profilu a pak z IG stories. Avšak Footshop zveřejňuje průměrně 4 příspěvky denně, takže jeden odkaz z BIA nebyl dostačující.
Řešení se nám povedlo najít v nástroji Linktree (linktr.ee/footshop), která nám slouží po kliknutí na BIO jako rozcestník na různé stránky webu.
Druhou výzvou byla volba správného obsahu - máme k dispozici obsah od značek, vlastní produktový obsah, fotky produktů z webu a další brandový obsah (vlastní projekty, kolekce, eventy atp.).
Zde jsme pomocí A/B testování našli ideální poměr příspěvků, který nám držel vysoký engagement, plnil nám brandové cíle, ale zároveň lidé chodili na náš web.
U IG Stories jsme A/B testovali, jestli lidé více reagují na lookbookové fotky nebo na více produktové/hardsellové kreativy. Na základě tohoto jsme si připravili template, jak prezentovat produkty v Instagram Stories.
Video rozhovor s
Martinem Paukrtem a Nikolou Lijanou Patákovou
Díky zefektivnění práce s Instagram stories v kombinaci s používáním nástroje Linktree v biu našeho profilu se nám podařilo dosáhnout maximalizace počtu cílených přístupů na web Footshopu z našeho instagramového profilu, což průběžně vede k zajímavým konverzím s poměrně nízkými vstupními náklady.
Naučili jsme se vyzobávat to nejlepší z extrémního množství obsahu, který máme k dispozici
Na co nezapomeneme
Na co jsme opravdu hrdí
-
Zkoušíme nové věci
Naší velmi silné pozice na instagramu jsme dosáhli neustálým zkoušením nových věcí, ať už plynuly z našich hlav, nebo šlo o inspiraci okolím. Je to vlastně neustávající metoda pokus omyl a ty pokusy jsou očividně nadmíru úspěšné.
-
Reálné výsledky
Základem našeho uvažování bylo vědomí toho, že máme opravdu vysoký dosah našich příspěvků. Ten jsme potřebovali využít ve prospěch návštěvnosti plynoucí na web, což se nám s využitím nástrojů typu Linktree, nebo Instagram Stories podařilo a daří nadále.
-
Autenticita táhne
Z vlastní zkušenosti víme, že fotky, které si vyžádaly náročnou produkci, za níž stály mnohdy několikačlenné týmy měli často o dost nižší engagement, než ty, které jsme vyfotili rychle mobilem, nicméně ve finále působily daleko přirozeněji.
-
Cena / výkon
Na našem Instagramu si dnes a denně dokazujeme, že tvorba obsahu, který táhne pozornost a zároveň generuje prodeje nemusí být o velkých rozpočtech. Do kampaně jsme nainvestovali v průměru 8000 Kč měsíčně, přičemž se nám meziročně prakticky zdvojnásobil počet transakcí.